سرویس و گارانتی

 

بخش خدمات گروه مدیران رستوران

 

با افزایش رشد تقاضا برای صنعت رستوران در سال­های اخیر، تعداد رستوران­ ها در جهت پاسخ به این تقاضا با رشد بالایی افزایش یافت، به تبع آن حجم بالایی از تقاضا برای تجهیزات و ماشین‌­آلات رستوران به وجود آمد. از سوی دیگر با توجه به وارداتی بودن این ماشین­‌آلات و افزایش وجود تحریم‌ها و نرخ ارز و تعرفه­‌های وارداتی، قیمت تمام شده این تجهیزات با نرخ زیادی افزایش یافته است، این موضوع سبب شده­‌است که فعالان این صنعت با حساسیت بالایی در جهت انتخاب نوع ماشین آلات و خدمات پس از فروش آن تصمیم­‌گیری کنند. بدون شک، نقص یا از کار افتادن ماشین آلات یک رستوران در ساعات شلوغی روز می‌­تواند هزینه بالایی را به رستوران تحمیل نماید. از سوی دیگر، به دلیل تخصصی بودن ماشین‌آلات رستوران، شرکت­‌های معدودی در این زمینه به مشتریان خدمات لازم را ارائه می­‌کنند، که به دلیل محدود بودن و انحصاری بودن آنها، اغلب هزینه بالایی از مشتریان در قبال ارائه خدمات درخواست می­‌کنند. این موضوع یکی از دلایل اصلی تشکیل بخش تعمیر و سرویس گروه مدیران رستوران گردید. بر همین اساس هدف این بخش ارائه خدمات مربوط به تعمیر ماشین­‌آلات با بالاترین کیفیت و مناسب ­ترین هزینه می‌­باشد. از سوی دیگر، یکی از خدمات اصلی که توسط گروه مدیران رستوران به مشتریان ارائه می­‌شود ارائه ماشین­‌آلات لازم به منظور تجهیز رستوران، کافی شاپ و فست فود است. بدین منظور بخش عمده‌ای از خدمات ارائه شده توسط بخش سرویس، ارائه گارانتی به مشتریانی است که ماشین آلات خود را از گروه مدیران رستوران تهیه می­‌نمایند. همان گونه که ذکر شد با افزایش قیمت ماشین آلات رستوران، فعالان این صنعت به خرید ماشین آلات کار کرده متمایل شده­‌اند و بر همین اساس تقاضا برای این دست ماشین آلات افزایش یافته است. طبیعی است که ماشین آلات دست دوم نیاز بیشتری به تعمیرات دوره‌ای دارند، بر همین اساس،  قسمتی از اهداف بخش سرویس گروه مدیران رستوران، ارائه خدمات تعمیر و نگهداری خارج از چارچوب گارانتی به مشتریان است. بخش سرویس گروه مدیران رستوران در جهت ارائه کلیه خدمات گارانتی، تعمیر و نگهداری بصورت مستقل و تحت نظارت گروه مدیران رستوران تشکیل شده است. در ادامه خدمات این بخش بصورت مفصل بیان خواهد شد.

 

 

خدمات پس از فروش

یکی از تفاوت­های عمده بخش سرویس با رقبای موجود در بازار، ارائه خدمات پس از فروش با بالاترین سطح از کیفیت می‌­باشد. زمان عنصری مهم برای مدیران رستوران است. بر همین اساس ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، یکی از اهداف بخش سرویس می‌­باشد. برای رسیدن به این هدف، برنامه­‌ها به گونه­‌ای تنظیم می‌گردد که در کمترین زمان ممکن به خواسته­‌های مشتریان پاسخ داده شود. همچنین پس از ارائه سرویس، بازخور آن بررسی و جمع‌­آوری می‌گردد و همچنین طی گزارشات دوره­‌ای نتایج آن به مدیریت ارائه می‌شود. خدمات پس از فروش شرکت شامل موارد زیر است:

 

تامین قطعات

با توجه به آنکه بخش زیادی از ماشین‌آلات صنعت رستوران وارداتی است در صورت نیاز، قطعات لازم از خارج از کشور تامین خواهد شد. لذا باید به گونه­‌ای برنامه­‌ریزی کرد که قطعات پرکاربرد از قبل تهیه گردد، این قطعات اگر در حین سفارش ماشین آلات وارد گردد در هزینه واردات صرفه‌جویی خواهد شد. بر همین اساس اهم فعالیتهای بخش سرویس در این حیطه شامل موارد زیر است:

-  تهیه لیستی از قطعات پرکاربرد

- پیش‌بینی تعداد قطعات موردنیاز بر اساس تجربه و اطلاعات موجود از مشتریان

- بررسی روند مصرف قطعات بر اساس دوره­‌های فصلی

  - جستجو و مشخص کردن منابع عرضه

استراتژی عرضه این خدمت به مشتریان می­‌تواند به این صورت باشد که بسته به زمان پاسخگویی و خدمات ارائه شده، مشتریان به چند دسته تقسیم گردند و بر اساس این تقسیم بندی هزینه متفاوتی نیز برای آن ها لحاظ گردد.

  

تعمیر و نگهداری ماشین ­آلات

در برخی موارد، نواقص پیش آمده برای ماشین­‌آلات را می­‌توان در زمان کمتر بدون نیاز به قطعات خارجی و با هزینه کمتری تعمیر کرد. بر همین اساس پرسنل بخش خدمات پیش از تعویض قطعات، امکان تعمیر قطعات را بررسی می‌نمایند و در صورت عدم تعمیر قطعات، مبادرت به تعویض آن ها می‌کنند.

به منظور آشنایی مشتریان با شیوه مناسب استفاده از ماشین‌آلات، علاوه بر آموزش شفاهی در حین نصب، جزوه­‌های آموزشی حاوی نکات کلیدی استفاده صحیح از ماشین‌آلات تهیه و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.



تنها هزینه پرسنل بصورت رایگان می‌­باشد و هزینه ایاب و ذهاب و اقامت برعهده مشتری است.

قوانین مربوط به گارانتی