طراحی منو


بدون شک طراحی منو یکی از عناصر کلیدی در جذب مشتری و افزایش سود رستوران و کافی شاپ است. منو نه تنها از لحاظ ظاهر بلکه باید بر اساس شاخص های اقتصادی، اجتماعی منطقه و درجه سودآوری رستوران طراحی گردد، به این معنی که ترکیب عناصر ظاهری منو علاوه بر جلب توجه مشتری باید بر اساس موقعیت اجتماعی و اقتصادی بازار هدف تهیه شده باشد.
بر خلاف تفکر حاکم بر بازار که معمولا منوهای تجملاتی با هزینه بالا را ترجیح می دهند، می توان با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را بر مشتری داشت. نوع غذا با توجه به شرایط بازار هدف، ترکیبات و نام آنها نیز از عناصر مهم در افزایش سودآوری رستوران و کافی شاپ است. بر اساس آنچه ذکر شد، کارشناسان و مشاوران بازاریابی گروه مدیران رستوران در دو مرحله منوی غذایی رستوران و کافی شاپ را طراحی می کنند.
ابتدا سرآشپزان و کارشناسان، بهترین ترکیب غذایی را با بالاترین کیفیت و مطابق با ذائقه مشتری و همچنین با کمترین هزینه طراحی خواهند کرد و در مرحله بعد با توجه به شاخص های مختلف و بسته به موقعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه و همچنین منابع موجود و رقبای بازار، طراحی ظاهری منوی غذایی رستوران و کافی شاپ را تهیه خواهند کرد.
به این منظور باید آلترناتیوهای موجود را با توجه به هزینه، مشتری پسندی و کیفیت با یکدیگر مقایسه کرد تا بهترین گزینه را از بین آنها انتخاب نمود.


 

طراحی منوی فست فود

طراحی منوی کلاسیک فود

طراحی منوی کژوال

طراحی منوی فست کژوال

طراحی منوی رستوران کلاسیک ایرانی

طراحی منوی رستوران سنتی

طراحی منوی کافی شاپ

طراحی منوی باربکیو