You are here:خانه»گروه مدیران رستوران

-> سنگاپور

 

FHA 2016 Singapore

سنگاپور

12 تا 15 آوریل 2016 / 23 تا 26 فروردین 1395

 

HospitalityTechnology 2016

FoodAsia 2016

HotelAsia 2016 

Bakery&Pastry 2016 

HospitalityStyleAsia 2016

 

بیستمین نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی

غذا و نوشیدنی، هتل و رستوران، قهوه و چای و خدمات ميزبانی

3214 شرکت کننده از 70 کشور جهان

فرصتی استثنایی برای ملاقات با بیش از 64826 خریداران از 100 ملیت مختلف 

 

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی FHAکه شامل غذا، نوشیدنی، چای و قهوه، هتل، رستوران، نان و شیرینی، روشها و تجهیزات پذیرایی، تکنولوژی امنیتی هتلداری، ماشین آلات پخت، تولید و بسته بندی به همراه رقابت داغ سر آشپزهای حرفه ای از تمام نقاط جهان  در تاریخ 8 تا 11 آوریل 2014 مصادف با 19 تا 22  فروردین 1393 در مرکز نمایشگاهی سنگاپور برگزار گردید.

سنگاپور بیش از 50 سال است که به عنوان مرکز تجاری شرق آسیا و اقیانوسیه شناخته شده و کشورهای مالزی، اندونزی، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، کره شمالی و جنوبی، تایوان، چین، هنگ کنگ، هند، نپال، تایلند، ویتنام، کامبوج، برونئی، لائوس، میانمار، فیلیپین و... همواره از محل ارتباطات بازرگانی ایجاد شده با این کشور،  تجارت بین المللی خود را توسعه داده اند.

به واسطه قدمت برگزاری این نمایشگاه از 38 سال گذشته، سنگاپور به عنوان اصلی ترین کانون تجارت محصولات غذایی و صنایع مرتبط، در منطقه آسیا - پاسیفیک شناخته شده و با توجه به دو سالانه بودن این رویداد، کلیه تجار این منطقه، فرصت 4 روزه بازدید از FHAرا از دست نمی دهند و به همین دلیل غرفه داران نیز پس از اتمام نمایشگاه با انبوهی از کارت های ویزیت و درخواست ها مواجه شده و برای توسعه تجارت خود در این منطقه برنامه ریزی می کنند.  

رشد قابل توجه تعداد شرکت کنندگان از 3214 غرفه دار در سال 2014 به نسبت 2840غرفه دار در سال 2012 نشان از پتانسیل بالای این منطقه برای توسعه تجارت در سطح آسیا و اقیانوسیه را دارد. 51 پاویون ملی، در10 سالن به وسعت بیش از 102000 مترمربع حضور داشتند. 80% شرکت کنندگان از کشورهای مختلف وارد این نمایشگاه شدند و با بیش از 64826 تجار و خریداران از 100 کشور جهان ملاقات، مذاکره و نمایندگان فروش خود را در کشورهای اطراف انتخاب نمودند.

 

با توجه به رقابت بسیار بالایی که در خاورمیانه و اروپا وجود دارد، بازارهای منطقه شرق آسیا با جمعیت قابل توجه خود بهترین گزینه برای توسعه صادرات محصولات با کیفیت ایرانی است و باید از این فرصت به خوبی بهره برداری و استفاده نمود. محصولات غذایی کشاورزی و سنتی مانند پسته، خشکبار، زعفران، زرشک و خرما برای خریداران منطقه شرق آسیا بسیار شناخته شده هستند و محصولات غذایی صنعتی مانند کنسانتره و آبمیوه، رب گوجه فرنگی و ترشیجات، پاستا و ماکارونی، محصولات خاص لبنی و شیر خشک،‌ بیسکویت و آبنبات، شیرینی و شکلات، آدامس، اسنک و چیپس، غذاهای آماده و فالوده و بستنی به دلیل طبع خاص مصرف کنندگان منطقه، بازار مناسبی را در شرق آسیا دارند.  

پاویون ایران نیز در سالن 6 نمایشگاه و با حضور شرکتهای عالی فرد (سن ایچ)، پسته و خشکبار AHT، گیلان سویا (اشی مشی)، شکلات پرند (فرمند)، خشکبار خوش بین، زعفران نیک منش و شرکت صادراتی محصولات خاورمیانه برگزار گردید. آب میوه های طبیعی و لذیذ سن ایچ، بسیاری از بازدید کنندگان را برای تست مجدد محصولات این شرکت جذب نمود و متعاقباً شرکت عالی فرد در خواستهای جدی از خریداران منطقه دریافت نمود. زعفران و خشکبار نیز به دلیل سنتی بودن این نوع محصولات، برای خریداران و بازدید کنندگان شناخته شده تر بودند و شرکتهای ایرانی علاقه مندان بسیاری را جذب نمودند. با توجه به طعم مطبوع محصولات صنعتی ایرانی، شکلات فرمند و محصولات اشی مشی نیز توانستند خریداران بسیاری از کشورهای منطقه پاسیفیک آسیا را ملاقات و مذاکرات جدی خود را پی گیری نمایند.

این دومین حضور ایران در این نمایشگاه بود که منجر به خرسندی مجریان نمایشگاه بود و نمایندگان فروش و خریداران منطقه نیز با صادر کنندگان ایرانی جلسات خوبی داشتند و امیدواریم با پی گیری های بعد از نمایشگاه، شرکتهای ایرانی بتوانند نمایندگان فروش خود را در کشورهای مختلف منطقه  انتخاب و شاهد حضور محصولات ایرانی بیشتری در این منطقه باشیم.

 

پتانسیل صادرات محصولات غذایی ایران بسیار قابل توجه است، لیکن با توجه به محدودیت بودجه شرکتهای ایرانی، شرکت در تمام نمایشگاههای بین المللی به راحتی امکان پذیر نخواهد بود و برای بازاریابی حرفه ای در سطح بازار بین الملل و به دست آوردن بیشترین میزان بهره وری از هزینه های انجام شده نمایشگاهی، باید به صورت منطقه ای و در معتبرین نمایشگاههای غذایی شرکت نمود. به عنوان مثال با حضور در  نمایشگاه گلفود،امکان ارتباط با خریداران منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا را پیدا می کنید، همانطوری که در نمایشگاه FHAسنگاپور، فرصت ملاقات با تجار منطقه اقیانوسیه و جنوب شرقی آسیا و همچنین در نمایشگاه هوفکس هنگ کنگ، زمینه تجاری لازم با بازرگانان کشورهای آسیایی ایجاد می شود و در نمایشگاههای آلیمنتاریا بارسلون وارد قاره اروپا می شوید و در نمایشگاه AB7آفریقای جنوبی، به عنوان پایگاه مهم در قاره آفریقا با بازار یک میلیاردی، شرایط ایجاد ارتباطات بازرگانی با کلیه کشورهای قاره بزرگ آفریقا ایجاد خواهد شد.

آسيا بزرگترين و پرجمعيت ترين قاره با بيش از 4 ميليارد نفر، 60% جمعيت فعلی جهان را شامل می شود، در حاليكه اين رقم تا 3 سال گذشته 56% بود. با در نظر گرفتن چنين رشد جمعيتی در اين منطقه، می توان دريافت كه آسيا در حال افزايش سهم خود از بازار جهانی مواد غذايی و نوشيدني ها است و همچنان پتانسيل بالايی برای توليدكنندگان اين محصولات در اين منطقه وجود دارد. ارزش بازار جهانی محصولات غذايی حلال، بيش از 580 ميليارد دلار در هر سال می باشد و اين رقم سال به سال افزايش می يابد. بطور متوسط از هر 4 نفر جمعيت 900 ميليونی تا 3/1 ميلياردی مسلمان، از مواد غذايی حلال استفاده می كنند و بازار كليدی آن در كشورهای شرق آسيا مانند مالزی و اندونزی با بيش از 650 ميليون نفر جمعيت می باشد.

بازار جهانی محصولات غذايی طبيعی و ارگانيك بسيار سريع در حال رشد است و در منطقه آسيا و اقيانوسيه در سال 2007 اين بازار رشد 19 درصدی را تجربه كرد، درحاليكه ميانگين رشد 18% ساليانه با ارزش 2/70 ميليارد دلاری را درسالهای 2008 تا 2010 پيش بينی شده است. هتلها، مراكز خدمات غذايی، خطوط هوايی و خرده فروشيها در رابطه با اخذ تكنولوژيها و ابزارهای نوين، سرمايه گذاريهای لازم را انجام می دهند تا هزينه های خود را كاهش و سودشان را افزايش دهند و در اين ارتباط نمايشگاه FHAراه حل های لازم را در قالب تكنولوژی مهمان پذيری ارائه می دهد و به سازمانها و شركتها كمك می كند تا سيستم های امنيتی خود را افزايش دهند.

FHA 2016يك رويداد اجتناب ناپذير برای خريداران، فروشندگان و دست اندركاران صنعت و تجارت مواد غذايی و نوشيدني ها، هتلداری و تكنولوژي های مربوطه در منطقه آسيا می باشد.

http://www.foodnhotelasia.com/